Här är jag, vem fan du?

 \n
\n
 
\n
\n
Hej Världen!
\n
På väg hem ifrån Stockholm, mycket känslor och mycket tankar men främst enormt mycket tacksamhet!
\n
Stort tack till alla som deltar, stöttar och hejar i sociala medier under #backajulle.
\n
Gudarna ska veta att vår resa varit lång men att vi inte kommer att ge upp!
\n
 
\n
Nyfikenheten, är den typiskt svensk eller bara typiskt mänsklig?
\n
Jag förundras ofta utav människors nyfikenhet och när nivån att vetskap inte uppnås så uppstår egna fantiserade bilder som är orealistiska och dömande, märkligt? Ja, det tycker jag.
\n
Det tycks vara ett grundläggande behov att skvallra om en kollegas förmodade kärleksaffär, faster Monas ekonomi eller att väninnan har gått upp i vikt.
\n
Människor kanske har för lite att göra, dem har för lite spänning i livet och behöver därför prata om vad andra gör eller inte gör trots vetskapen om att information som ges av andra, tredje och ibland trettioandra hand inte är tillförligtig.
\n
Det är få som inser att lite skvaller i fikarummet, i butiken, hos frisören eller telefon pladder kan bidra till desto allvarligare saker. Människor blir sårade, mobbade och utfrysta.
\n
Så om du faktiskt inte VET, inte varit där, inte upplevt, inte sett så vad är det då du ska skvallra om?
\n
Och en annan intressant aspekt är - Vad har du med det att göra? Om det skulle skvallras om något positivt, skulle du då tro på det? - troligen inte, det finns en benägenhet att tro på allt dåligt me inte på allt bra. Men kom ihåg att - Sanningen är alltid sanningen, oavsett om eller vem som tror den.
\n
Lev ditt eget och finn din lycka, för den finner du inte i skvaller.
\n
 
\n
Många vet vem jag är men väldigt få människor känner mig. Det är något jag valt. Jag är väldigt medveten om att det du inte vet om dig själv, det vet alla andra, så är det där vi bor och säkerligen i många andra byar och små städer i vårt avlånga land.
\n
 För att undvika förvirring och förtal så kommer här lite fakta.
\n
Jag har proffisionella titlar, kunskap, erfarenhet och egenskaper i massor men, jag är alltid och kommer alltid att vara främst Mamma. Mamma till fyra fantastiska barn, fyra guldklimpar som jag är oerhört stolt över. De är Mina hjärtan, det finaste jag har.
\n
Jag har nyligen fyllt 37, men kallar mig hellre för 30 +, lite åldersnoja har jag men inget allvarligt..
\n
Jag har upplevt en hel del under mina 37 år på jorden
\n
Mycket hemskheter, tragedier och utsatthet men också väldigt mycket lycka. Jag är lycklig och enormt tacksam över mitt liv, mina barn, vänner och familj.
\n
 
\n
Jag är en stark människa, jag hör ofta att jag är modig, det är mycket möjligt att det krävs en hel del mod - och någon måste börja!
\n
Men när vi inte står upp för barn, Vad står vi då upp för?
\n
Ibland har jag varit stark för länge och då behöver jag få vara svag en stund.
\n
Jag har i hela mitt liv brunnit för att hjälpa andra, lyfta dem som behöver lyftas och sprida glädje hos dem som har svårt att se annat än mörker.
\n
 
\n
Jag har fått äran att vara Julles mamma, han har valt mig och jag har valt honom.
\n
Att stå upp för sina barn bör inte vara ett val, det är en föräldraskyldighet!
\n
 
\n
Följ oss gärna på Instagram och häng med i #backajulle
\n
Ta hand om er och stort tack för allt stöd!\n
\n
 
\n

Kommentarer:

1 Anonym:

Jag tycker att Julle är skitcool, med en ännu coolare morsa som stöttar honom på ett sätt som är få förunnat.

Svar: Tusen tack 🙏
Välkommen till Stjärnfamiljen

2 Johanna Backlund:

Asså jag blir så arg och frustrerad på Svenska Fotbollsförbundet!Han är en pojke som bara vill spela fotboll och inget annat!Han kanske föddes som tjej men han känner sig mer som en pojke och vill spela med grabbarna,varför inte bara låta han göra det?????!!!!Asså kön skall tame fan inte spela någonsomhälst roll!ALLA ovasätt unga som gammal skall få spela fotboll men då skall könet inte spela någon roll faktiskt!Jag är bara så arg!Backa Julle och hans familj och sprid detta vidare!😡😡😡😡😡😡😡♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

3 Johanna Backlund:

Asså jag blir så arg och frustrerad på Svenska Fotbollsförbundet!Han är en pojke som bara vill spela fotboll och inget annat!Han kanske föddes som tjej men han känner sig mer som en pojke och vill spela med grabbarna,varför inte bara låta han göra det?????!!!!Asså kön skall tame fan inte spela någonsomhälst roll!ALLA ovasätt unga som gammal skall få spela fotboll men då skall könet inte spela någon roll faktiskt!Jag är bara så arg!Backa Julle och hans familj och sprid detta vidare!😡😡😡😡😡😡😡♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

4 Johanna Backlund:

Asså jag blir så arg och frustrerad på Svenska Fotbollsförbundet!Han är en pojke som bara vill spela fotboll och inget annat!Han kanske föddes som tjej men han känner sig mer som en pojke och vill spela med grabbarna,varför inte bara låta han göra det?????!!!!Asså kön skall tame fan inte spela någonsomhälst roll!ALLA ovasätt unga som gammal skall få spela fotboll men då skall könet inte spela någon roll faktiskt!Jag är bara så arg!Backa Julle och hans familj och sprid detta vidare!😡😡😡😡😡😡😡♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

5 Johanna Backlund:

Asså jag blir så arg och frustrerad på Svenska Fotbollsförbundet!Han är en pojke som bara vill spela fotboll och inget annat!Han kanske föddes som tjej men han känner sig mer som en pojke och vill spela med grabbarna,varför inte bara låta han göra det?????!!!!Asså kön skall tame fan inte spela någonsomhälst roll!ALLA ovasätt unga som gammal skall få spela fotboll men då skall könet inte spela någon roll faktiskt!Jag är bara så arg!Backa Julle och hans familj och sprid detta vidare!😡😡😡😡😡😡😡♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

6 Johanna Backlund:

Asså jag blir så arg och frustrerad på Svenska Fotbollsförbundet!Han är en pojke som bara vill spela fotboll och inget annat!Han kanske föddes som tjej men han känner sig mer som en pojke och vill spela med grabbarna,varför inte bara låta han göra det?????!!!!Asså kön skall tame fan inte spela någonsomhälst roll!ALLA ovasätt unga som gammal skall få spela fotboll men då skall könet inte spela någon roll faktiskt!Jag är bara så arg!Backa Julle och hans familj och sprid detta vidare!😡😡😡😡😡😡😡♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

7 Johanna Backlund:

Asså jag blir så arg och frustrerad på Svenska Fotbollsförbundet!Han är en pojke som bara vill spela fotboll och inget annat!Han kanske föddes som tjej men han känner sig mer som en pojke och vill spela med grabbarna,varför inte bara låta han göra det?????!!!!Asså kön skall tame fan inte spela någonsomhälst roll!ALLA ovasätt unga som gammal skall få spela fotboll men då skall könet inte spela någon roll faktiskt!Jag är bara så arg!Backa Julle och hans familj och sprid detta vidare!😡😡😡😡😡😡😡♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

8 Johanna Backlund:

Asså jag blir så arg och frustrerad på Svenska Fotbollsförbundet!Han är en pojke som bara vill spela fotboll och inget annat!Han kanske föddes som tjej men han känner sig mer som en pojke och vill spela med grabbarna,varför inte bara låta han göra det?????!!!!Asså kön skall tame fan inte spela någonsomhälst roll!ALLA ovasätt unga som gammal skall få spela fotboll men då skall könet inte spela någon roll faktiskt!Jag är bara så arg!Backa Julle och hans familj och sprid detta vidare!😡😡😡😡😡😡😡♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

9 Johanna Backlund:

Asså jag blir så arg och frustrerad på Svenska Fotbollsförbundet!Han är en pojke som bara vill spela fotboll och inget annat!Han kanske föddes som tjej men han känner sig mer som en pojke och vill spela med grabbarna,varför inte bara låta han göra det?????!!!!Asså kön skall tame fan inte spela någonsomhälst roll!ALLA ovasätt unga som gammal skall få spela fotboll men då skall könet inte spela någon roll faktiskt!Jag är bara så arg!Backa Julle och hans familj och sprid detta vidare!😡😡😡😡😡😡😡♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

10 Anonym:

Jag spelade fotboll med killarna från det att jag var 5 år fram tills jag var 12-13 år. Jag upplevde aldrig något problem med det i laget och med killarna.Däremot var pappa tvungen att ansöka om dispans för mig varje år lr säsong för att få spela med killarna.

Kommentera här: